Varför tar inte fler sponsorer tag i sina strategiska val?
6 mars, 2024
Vårt företag har jobbat med strategisk rådgivning inom sponsringsområdet, eller med Brand Alliances som vi själva valt att beskriva det, under drygt 25 år nu. Det är ett fantastiskt roligt, stimulerande och utvecklande jobb. Under denna långa tid har vi ändå ibland undrat varför sponsring fortfarande sätts på undantag och används som ett nischverktyg av företagen. När alla hållbarhetsmål nu ska…
Employer branding + Sponsring = Sant!
8 februari, 2024
I förra veckan hörde och läste vi om hur unga människor bryr sig mindre om klimatet och politik än för bara några år sedan. Beskedet kom i media samma dag som Ungdomsbarometern släppte sin årliga rapport som tar tempen på attityder, beteenden, vanor, åsikter och tankar hos svenska 15-24-åringar. Detta i ett läge då världen präglas av kriser, ekonomin är ansträngd och anställningsklimatet tufft.…
Vågar du arbeta med personer som varumärkesambassadörer?
12 december, 2023
Vi på Tango deltog i en konferens härom veckan – Influencer Marketing Summit 2023 minsann. En ovanlig upplevelse där vi definitivt drog upp medelåldern på eventet och där jag som man faktiskt var en udda fågel i sammanhanget. Men intressant nog är ju att dagen vi hade ändå är en spegel av det som kallas influencer marketing – en bransch som faktiskt ligger väldigt nära oss inom……
Låg kunskap ett hot mot ett levande samhälle
24 oktober, 2023
Är kulturmänniskor en bortskämd samhällselit, eller kan kulturen, utöver sitt egenvärde, faktiskt vara ett verktyg för att komma till rätta med många av de problem vi har i samhället idag? I höst har diskussionens vågor gått höga om kulturens ekonomiska förutsättningar och vi anar en förväntan på ökat ansvar från näringslivets sida. Men förstår verkligen de som pekar med hela handen vad de själva…
Varför konfererar vi inte mer?
18 april, 2023
Det har blivit en liten håltimme under veckans sponsringskonferens i Köpenhamn medan de danska delegaterna testar ut någon ny mötesapp. Detta får mig att reflektera över dryga trettio års inhämtande av kunskap inom sponsring och brand alliances. Ett av de bästa sätten att få mer inspiration har under hela den tiden varit att delta på internationella sponsringskonferenser – den första i Monaco…