Tänk efter före
21 maj, 2018
Innan du ingår ett samarbete - fundera, FÖR DIN EGEN SKULL, på varför du gör det. Det kan tyckas självklart men ändå träffar vi ofta på både företag och organisationer som faktiskt inte vet varför de har inlett sina varumärkessamarbeten. Om du inte vet vart du är på väg, då vet du ju inte hur du ska ta dig dit på bästa sätt. Med andra ord kommer du som företag inte veta vilket samarbete som…
Pacta sunt servanda – avtal ska hållas
8 maj, 2018
Bättre sponsrings- och samarbetsavtal är en fråga som aldrig blir inaktuell. De senaste veckorna har vi t ex sett Östersunds Kommun ta upp frågan offentligt. Detta i samband med att Östersunds FKs ordförande, tillika kommunala bostadsbolagets Östersundshems VD, Daniel Kindberg, anhållits misstänkt för ekobrott. Ärendet pågår fortfarande, men kommunen ville ett tag hävda att man kunde bryta…
Därför röstade jag inte på ditt bidrag!
7 mars, 2018
Om en vecka kommer de nominerade tävlingsbidragen till Gyllene Hjulet att tillkännages under pompa och ståt tillsammans med branschorganisationen Sponsrings & Eventsverige, SES. Det är 21:a gången som detta pris delas ut, och återigen slogs det rekord i antalet inlämnade bidrag, vilket är ett tecken på hur starkt området engagerar. Medan sponsrings- och eventbranschens olika aktörer nu sitter…
#äntligenkanskedomfattar
27 november, 2017
Det finns många som fortfarande frågar sig om sponsring och strategiska allianser faktiskt fungerar. Ett entydigt svar på detta är inte helt enkelt att ge eftersom syften och aktiveringsnivåer kan skilja sig så åt mellan företag. Men en sak är helt säker - de allra flesta företag tenderar att ha en alltför spretig portfölj med samarbeten. Lite sport här, lite kultur där och så kryddat med någon…
Har ni förstått vilka fantastiska möjligheter ni håller i handen?
17 oktober, 2017
Sponsring är fantastiskt. Samarbeten med näringslivet ger dig som säljer sponsring chansen att erbjuda MER av din verksamhet för FLER personer. BRA, visst? Denna form av samarbeten ger också dig som företag en chans att kommunicera inom områden som dina målgrupper faktiskt älskar och engagerar sig i. Har ni dessutom alltid målgruppernas behov och nytta i fokus är chansen stor att vi uppnår någon…