Du måste själv engagera dig för att få någons engagemang
13 september, 2017
Att som företag ta ett större ansvar i samhället ligger i tiden. Samtidigt blir Employer branding en allt vanligare förekommande anledning för sponsring och samarbeten. Inte minst inom samhällsorienterade projekt. Ett av de starkaste argumenten för detta är att man vill locka till sig de yngre generationerna som anställda. Och för dem är det givet att företagen måste visa framfötterna inom…
Vi summerar 2016 och blickar framåt
19 december, 2016
Det har nog inte undsluppit någon att julen står för dörren. Stresspåslaget är på topp och ”måste göra”-listan (arbete och privat) är precis lika lång som barnens önskelistor. Precis som förra året. Bara att börja beta av dem och sedan blicka framåt. Men, juletid är också en tid för summering av året som gått, titta bara på det som Facebook (plågar) skapat åt oss. Nu kan vi bara dela detta och så…
Samarbeten, influencers och content – vad är nytt under solen?
29 september, 2016
Det talas allt oftare om content, storytelling och native. Vi hör om influencers, endorsers och ambassadörer. Vi noterar licenslösningar i mångmiljonklassen från Disney, LEGO och Angry Birds. Och vi ser strategiska samarbeten, co-productions och kommersiella partnerskap. Vad är det som gör att vi som arbetat professionellt med sponsring i många år inte förvånas över dessa ”nyheter”? Jo, kanske…
Sluta störa, börja beröra!
13 september, 2016
Går just in för att läsa en artikel om att nu – äntligen – har man kommit till slutsatsen att e-sport är större än ”vanlig” sport. YEY! ”Marknaden är en miljardgruva” hinner jag se i rubriken när jag sitter på kontoret innan dagen har satt igång ordentligt. Jag ser verkligen fram emot att läsa innehållet. Hur jag än försöker lyckas jag dock inte. Jag klickar på länken, på bilden, till slut…
Gen C – en målgrupp präglad av beteenden, inte av demografi
21 oktober, 2015
Generation X, Generation Z, Generation We, The Millennials. Hur många beskrivningar har vi inte det senaste decenniet hört som velat klumpa samman en ung, hyperintresant målgrupp för företag och hugade annonsörer? Grundtanken i de flesta beskrivningar har dock dragit åt det traditionella demografiska hållet, med en tonvikt på när målgruppen varit född – även om en hel del beskrivande…