Välkommen Avicii Arena!

I onsdags lanserades ett av de mer framsynta sponsorskapen på den svenska marknaden. Ett namnbyte gjordes på den arena som i folkmun kallas Globen. Efter att sedan 2008 haft det officiella namnet Ericsson Globe, plockades denna skylt bokstavligt ner och istället uppstod Avicii Arena. Trots att inget företag nu får ha namnet ”på taket” finns ändå näringslivspartners med i projektet, vilka varit…

Läs mer

Ett helvetesår är till ända – vad väntar nu?

I veckan var det precis ett år sedan WHO förklarade COVID-19 som en pandemi, dvs en sjukdom spridd över HELA världen. Alla har vi upplevelser och erfarenheter från det gångna året. Från de allra mest tragiska händelser med vänner och släktingar som lämnat oss, ner till småsint irritation över att inte få gå ut och festa på krogen som förr. Självklart drabbade pandemin också sponsringsvärlden.…

Läs mer

Jaha, vad händer nu då…?

Hur många gånger har vi inte hört om en fjärils vingslag som sätter saker i rullning runt hela vår värld? Vintern 2020 var det istället några fladdermusvingar som orsakade de enorma förändringar vi alla har fått kännas vid. I Sverige nu i närmare ett halvårs tid, och det verkar som att vardagen som vi upplevde den förut fortfarande ligger en god bit in i framtiden. Mycket har sagts om…

Läs mer

För att nå nästa generation, vem ska du egentligen prata med då?

Att nå och kommunicera med ungdomar är lockande för de flesta företag. Tonåringar och unga vuxna är intressanta då de just nu etablerar konsumtionsmönster som många gånger är mycket långvariga. Och visst är det intressant att då försöka nå alla Millennials…..eller stopp nu ett tag! De vi kallar Millennials är ju gruppen födda 1980-1995 (den s k Gen X), vilket gör att de år 2020 faktiskt nått en…

Läs mer

Tango on Tour – en internationell spaning

Minns ni att det nyss var millennieskifte? Och nu är det bara ett halvår innan vi kliver in i 2020-talet…. Möjligheterna att kommunicera blir allt fler och lösningarna allt komplexare. Det är hart när omöjligt för en kommunikationschef att idag ha djupare förståelse för alla kanaler man förfogar över och att ha en komplett bild av utbudet. Du är inte själv längre bäste dräng utan nu är det mer en…

Läs mer