Behåll dina kunder genom sponsring och sociala media!

Att sociala media har slagit igenom monumentalt kan inte ha undgått något samhälle där internet är tillgängligt. Idén är att användaren inte bara ska få information och sprida den, utan dessutom vara med och skapa ett innehåll som får andra att delta och i sin tur göra samma sak. Gemenskap är nyckeln till framgång. Från push till pull – från in your face, till in your life! Det finns många…

Läs mer

Sätt P för sponsringsmisstagen!

Julen är snart både här och över, så vad passar väl bättre i dessa dagar än att göra sin egen önskelista? Vi hoppas ju på att alla och envar själva har förståelse nog att utveckla sina sponsringsprojekt. Men skulle de ändå behöva hjälp så kanske en vädjan till Tomten är det enda sättet som återstår... Själva skulle vi i alla fall gärna se förbättringar på många håll. Genom det goda exemplets makt…

Läs mer

Dags att hylla VD-sponsringen!

För många av oss i sponsringsbranschen har termen VD-sponsring varit som ett rött skynke. Hur många gånger har vi inte fått höra att sponsring bara är VD:s lekstuga. Eller att någon chef är så intresserad av en viss sport att man sponsrar bara därför – och sen blir andra sittande med kostnader för aktivering utan någon budget. Vi har nu slagits av tanken att det kanske inte är så dumt med…

Läs mer

Sponsring i lågkonjunktur – starkare än någonsin!

I artiklar och debatter... ...hörs i dagarna att sponsring (och event) kommer få det svårt i den rådande lågkonjunkturen. Vi tror att detta är felaktigt! Under 90- och 00-talens nedgångar i ekonomin har sponsring stått sig väl och snarare ökat. Dagens lågkonjunktur är förvisso något alldeles extra, men vi påstår att välplanerad sponsring kommer att leva vidare. Visst skärs det i…

Läs mer

Har du förstått vem du pratar med?

För att verkligen lyckas... ...med sponsringens hemligheter gäller det för företag och varumärken att prioritera djupare kunskap om sina målgrupper. Alldeles för många miljoner omsätts idag inom sponsringen på ren slentrian. För hur många sponsorer kan med handen på hjärtat säga att de lagt ned möda på att egentligen ta reda på hur sponsorobjektets målgrupper tänker och resonerar? Hur många kan…

Läs mer