Gå inte över ån efter vatten!

Vi skriver mars 2010... ...och ett begrepp som Experience Marketing har verkligen spritt sig i kommunikationskretsar. En följd av detta är att alltfler företag pratar om, agerar som, och en del till och med erbjuder sina kunder ”något mer” än bara sin produkt eller tjänst. Vi på Tango applåderar utvecklingen eftersom vårt arbete till mångt och mycket handlar just om att skapa detta ”något mer”.…

Läs mer

Olympiska rättigheter eller skyldigheter?

Det är vårväder i Vancouver... ...samtidigt som de 21:a olympiska vinterspelen ska sparka igång. För invigningsceremonin är detta inget problem då denna för allra första gången kommer att hållas inomhus. Men till delar av de alpina anläggningarna har snön den senaste veckan fraktats per lastbil och helikopter för att tävlingarna alls ska kunna genomföras. Detta har tvingats fram av det ovanligt…

Läs mer

Snart är Nyår här – vi ger ett tidigt nyårslöfte!

Många av våra krönikor... ...på senare tid har kommit att handla om hur sponsorer och/eller rättighets-innehavare kan bli bättre på att göra si eller bättre på att göra så. Nu har turen kommit till att granska oss själva, det vill säga skrået sponsringskonsulter. Självklart med samma objektivitet som tidigare. När vi sponsringskonsulter träffar potentiella kunder, eller deras representanter, så…

Läs mer

Hur ska rättighetsinnehavarna bäst klara konjunktursvackan?

Vi skrev nyligen... ...en krönika om hur lågkonjunkturen påverkade företagens sponsringsbeslut. För att följa upp och balansera denna, vill vi här ge några tips på vad rättighetsinnehavarna kan göra nu. Många av dem är oroliga och medierapporter om ”sponsorer som sviker” förekommer här och där. Olika rättighetsinnehavare har kommit olika långt hur de ska paketera och sälja sponsorskap. Tyvärr kan…

Läs mer

Dåliga tider – nya möjligheter för alla sponsorer?

Lågkonjunkturen rasar som bäst... ...och marknadsinvesteringarna under 2009 har bromsats in. Sponsring och events har självklart även de påverkats, men kanske i en annan grad än flera traditionella media. Å andra sidan är det just nu inte helt lätt att sälja nya huvudsponsorskap till ett nytt evenemang. Men resonerar sponsorerna rätt då de avböjer förslagen? Olika företag befinner sig…

Läs mer