Det goda företaget

VAD ÄR DET SOM DRIVER FÖRETAGENS VÄXANDE SAMHÄLLSENGAGEMANG?

Datum för nästa utbildningstillfälle är torsdag den 28 november 2019 i Stockholm.

Företagens samhällsengagemang och hållbarhetstänk bara växer, men vilka är de bakomliggande faktorerna? Varför bryr sig inte Unilever, Coca-Cola, Adidas, IKEA och andra multinationella aktörer bara om vinstmarginalen numera? Vad är det som påverkar att utvecklingen går häråt?

Kursen Det goda företaget omfattar en intensiv halvdag tänkt att vara en inspirationskälla för att du ska kunna skapa aktiviteter som gör skillnad i vardagen. Den vänder sig till dig som arbetar med sponsring, kommunikation, hållbarhet/CSR, employer branding och genom detta redan kommit i kontakt med området.

Utbildningen leds av Anders Lindén och Mirelle Andreasson på Tango Brand Alliance och sker torsdag den 28 november kl 9-13. Därefter avslutar vi med en gemensam lunch och öppnar upp för diskussioner. Vi håller till i våra lokaler hos Convendum, Vasagatan 16 i Stockholm (mitt emot Centralen).

OBS – Deltagarantalet begränsas till 15 personer per utbildningstillfälle

UTBILDNINGEN OMFATTAR BLAND ANNAT:

  • Samhällsengagemang – vad är det egentligen?
  • Det talas om ett högre syfte – eller ”purpose” – för dagens företag. Hur hiitar man det?
  • Hur skapar du engagemang som verkligen gör skillnad? Behöver du alls ha en partner?
  • Engagemangen som ger dig en kraftfull ”reason-to-speak”
  • Låt dina samhällsengagemang bli ett nav i din kommunikation
  • Hur hanterar du dina samhällsengagemang rent ekonomiskt

ANMÄLAN

Skicka din anmälan till anders@tangobrandalliance.se eller ring 070-653 19 92. Ange namn, företag, mobiltelefon och kompletta faktureringsuppgifter.

Kursavgiften är 4.500 kr (exkl moms) och inkluderar utbildning, dokumentation, lunch och kaffe/snacks. Betalning erläggs mot faktura 30 dagar netto. Vid avbokning senare än 5 arbetsdagar före kurs debiteras 50% av kursavgiften.