Låt personalen hamna i fokus i år

Det talas i vår värld mycket om aktivering av sponsring via annonser/filmer, virala effekter, PR-aktiviteter, försäljningskampanjer eller hyperviktiga kundträffar. Förvånansvärt lite diskuteras kring ett av de områden där man faktiskt kan nå allra störst effekt genom att använda sponsring, CSR, endorsement eller andra typer av Brand Alliances – nämligen inom personal-/HR-området. Kanske dags att…

Läs mer

Vi ser det överallt…

Ni vet den där upplevelsen när man precis köpt en vit bil och bara ser andra vita bilar på gatan. Eller då man väntar barn och bara ser andra gravida på bussen. Precis detta upplever vi på Tango Brand Alliance nu efter vårt namnbyte i somras. Överallt ser vi Brand Alliances… Naturligtvis är detta, precis som övriga exempel ovan, inte 100% sant utan till viss del handlar det om bekräftelse. Men,…

Läs mer

Skräddarsytt passar alltid bäst

”Den här kostymen är inte bara blå, den har kavaj med innerfickor och byxor med hela två ben. Du kan använda den i åtminstone tre år och förresten ger jag dig ett bra pris just nu innan sommaren. Och den ser ju ut att passa dig perfekt, ska du inte slå till nu?” Tänk om du fick det erbjudandet i klädaffären. Ett antal möjligheter uppradade för dig. Skulle du hoppa på utan att tveka? Antagligen…

Läs mer

Välkommen du nya värld!

Sponsring. Inget konstigt i det ordet, eller? Du vet vad det innebär, eller hur? Att någon på ett företag som gillar ett fotbollslag eller segling ger en massa pengar till sina favoriter... Kanske inte ändå. Kanske ligger det lite mer i det gamla välkända ordet, där företag alltmer börja använda samarbeten och varumärkesallianser som kraftfulla plattformar för kommunikation. Det är därför vi…

Läs mer

Effektmätningar är så 2014

Känner ni att det fortfarande är motigt att få igenom bra kommunikationsidéer hos ledningen, de frågar bara vad det ger? Får du hela tiden kämpa för att behålla din budget? Ni konsulter, är det verkligen köparen som aldrig förstår vad som är bra för honom/henne? Kanske är det dags för oss alla att rannsaka oss själva för att se om det vi dagligen håller på med faktiskt ger några konkreta…

Läs mer