Många bäckar små

Det närmar sig jul igen. Adventsljusstakar och julkappspapper finns till försäljning i allt fler butiker. Mat- och inredningsmagasin börjar tävla om vem som arrangerar den mysigaste familjejulen. Och snart är det dags för Ernst och andra trivselfigurer att ta hand om TV-soffor och diverse underhållningsprogram. Och så ökar förstås antalet telefonsamtal till landets alla företag. Samtal som…

Läs mer

Friends Arena – så mycket mer än ett arenanamn

Det kan knappast ha undgått någon som läser våra krönikor att Swedbank nyligen offentliggjorde att man väljer att ge bort namnet på Swedbank Arena till Stiftelsen Friends. Detta är helt unikt inom svensk, nordisk och europeisk sponsring/samhällsengagemang och nästan också i föregångslandet USA. Vi på Tango har följt arbetet med arenan från "insidan" ända sedan det första titelsponsoravtalet…

Läs mer

Nu är det allvar om ni menar allvar!

Nyligen hemkomna från IEG:s stora sponsringskonferens i Chicago och med tävlingen Gyllene Hjulet i färskt minne tänkte vi skriva några rader om ämnet äkthet, trovärdighet eller om du vill: autenticitet. Att detta var ämnet framför andra i Chicago råder inget tvivel om och när sedan Skandia förärades med ett specialpris på Gyllene Hjulet för sitt 24 år (ni läste rätt) långa arbete med Idéer för…

Läs mer

Hand i hand för en bättre värld!

Det lackar mot jul... ...och som brukligt är nuförtiden blir de inkommande digitala julkorten fler och fler från näringslivet. Antalet företag som stolta meddelar att de i år inte skickar ut några julkort, utan istället skänker alla julkorts-/julklappspengar till en humanitärorganisation, är nästan lika många som Vintergatans stjärnor. Men att göra rätt kan ändå bli så fel, speciellt om man…

Läs mer

Hinner du verkligen vänta till imorgon?

Har det någonsin... ...slagit dig att det kanske inte är elitsponsringen med dess mediala genomslag av exponering och logotyper som är den viktigaste ditt företag genomför? Kanske är det istället så att det är dina varje-dags-engagemang som gör de största avtrycken hos din målgrupp Engagemang inom de områden där din målgrupp är aktiv och där också du visar ett tydligt intresse. Engagemang som ska…

Läs mer