Sluta störa, börja beröra!

Går just in för att läsa en artikel om att nu – äntligen – har man kommit till slutsatsen att e-sport är större än ”vanlig” sport. YEY! ”Marknaden är en miljardgruva” hinner jag se i rubriken när jag sitter på kontoret innan dagen har satt igång ordentligt. Jag ser verkligen fram emot att läsa innehållet. Hur jag än försöker lyckas jag dock inte. Jag klickar på länken, på bilden, till slut…

Läs mer

Probably….the smartest sponsor around!

Tänk dig att du gått in i ett av de största sponsorsamarbeten du någonsin fått presenterat för dig. Det håller på en hel månad och miljontals människor kommer att följa det via media och weben. Samtalsämnena är outsinliga på arbetsplatser och i kamratgäng – kommer den stjärnan att prestera, kommer det laget att segra, kommer festen kring evenemanget att bli så bra du hoppas på? Allt detta ligger…

Läs mer

Sponsring, samarbeten eller innovation? Bara business as usual!

Under Stockholm Fashion Week som precis avslutades fick vi här i Sverige ett smakprov på en trend som är väldigt tydlig globalt sett; mode och teknik blir alltmer sammanflätade. I ett nära partnerskap mellan Stockholm Fashion Week, Tele2 och designern Ida Klamborn – under namnet Democratic front row -  gjordes en insats för att ta mode i allmänhet, front row-upplevelsen i synnerhet, ut till alla…

Läs mer

Går du i mål med sponsringen i årets bokslut?

Snart är året till ända och därmed är det även dags för de flesta aktiebolag att summera året som gått och berätta om det för aktieägarna på bolagsstämman. Sponsring ökar fortfarande som kommunikationsmetod, men samtidigt används det ofta på ett mindre strategiskt sätt än annan kommunikation. Vi har alla sett varnande exempel valsa runt i pressen, och ser det därför som givet att många företags…

Läs mer

Gen C – en målgrupp präglad av beteenden, inte av demografi

Generation X, Generation Z, Generation We, The Millennials. Hur många beskrivningar har vi inte det senaste decenniet hört som velat klumpa samman en ung, hyperintresant målgrupp för företag och hugade annonsörer? Grundtanken i de flesta beskrivningar har dock dragit åt det traditionella demografiska hållet, med en tonvikt på när målgruppen varit född – även om en hel del beskrivande…

Läs mer