Vattenfall skär ned på sina avtalskostnader

Statliga Vattenfall tvingas spara pengar och det påverkar även idrotten. Man beröknar att skära bort nära 30 procent i sin sponsorbudget. Avtalet med Sveriges olympiska kommitté (SOK) är ett samarbete som nu kan vara i farozonen. Kraftkoncernen Vattenfall har under lång tid varit framträdande som sponsor inom Idrottssverige. Samtidigt kämpar företaget med vikande marknad och ... Läs mer »

26 Nov

H&M och Louvren i samarbete

Klädkedjan H&M har fått tillgång till arkiven i Musée des Arts Décoratifs på Louvren i Paris. Konsten och designen används som inspiration till vårens hållbara kollektion. H&M är exklusiv sponsor för utställningen ”Fashion forward – Three centuries of fashion” på Musée des Arts Décoratifs på Louvren, vilken öppnar 7 april 2016. Samtidigt lanserar H&M vårens ... Läs mer »

26 Nov

H&M signar Sarah Sjöström inför Rio 2016

Sarah Sjöström har skrivit ett avtal med H&M och blir klädföretagets sportambassadör under OS. Det nya samarbetet med H&M innebär bland annat att Sarah Sjöström ska vara med och utveckla kommande sportkollektioner. H&M tar också fram kläderna som de svenska idrottarna ska bära under OS och Paralympics nästa sommar, men om Sjöström ska vara involverad ... Läs mer »

26 Nov

Sweden Intl. Horse Show får in par i sponsring

Nu storsatsar Agria Djurförsäkring på att öka ridsportens tillgänglighet tillsammans med Länsförsäkringar genom att sluta ett nytt partnerskap med Sweden International Horse Show. Det nya avtalet löper under fem år och omfattar två huvudsponsorpaket. Agria har varit en partner sedan starten för 23 år sedan och ser nu fram emot ett fortsatt och intensivt arbete ... Läs mer »

19 Nov

Ett fåtal platser kvar på utbildningen

Tango arrangerar löpande olika utbildningar för både företag och organisationer. Den 24 november är det dags för vår Master Class som berör Brand Alliances. Är du nyfiken på vad framtidens sponsring, endorsement, CSR, licensiering m m kommer att innebära för dig har vi fortfarande ett fåtal platser kvar på kursen. Läs mer här! Läs mer »

11 Nov

GöteborgsVarvet byter mediepartner efter 35 år

Efter 35 års samarbete med GT byter GöteborgsVarvet nu mediepartner. Det blir ortens största mediehus som tar över istället via Göteborgs-Posten. – Det känns självklart som en fjäder i hatten. Det har varit GT:s kronjuvel tidigare och det känns jättebra att ta över, säger Lillemor Wallenius, Affärschef Digitalt & Nisch Stampen Local Media. Vi är ... Läs mer »

11 Nov

Brand Alliance – skolboksexempel

Om ni undrar vad vi menar med Brand Alliances, läs då detta! Hatten av, hoppas detta tävlar i Gyllene Hjulet. Läs mer »

3 Nov

Längdåkaren Stina Nilsson i samarbete med Intersport

I våras klev dalkullan Stina Nilsson upp på prispallen tre gånger under VM i Falun. Hon har snabbt blivit en Stina med hela svenska folket och hyllas av experterna. Som sponsorer till Svenska Längdlandslaget har Intersport markerat att längdskidåkning är ett av de viktigaste produktområdena. Så när företaget letade ett nytt ansikte för marknadsföring var ... Läs mer »

22 Okt

Malmö FF, duktiga även av planen

Malmö FF:s numera världskända sponsor Rörläggaren upplåter sin reklamplats på bröstet på MFF:s matchställ för de återstående matcherna i Allsvenskan. Budskapet på bröstet blir istället ”Tillsammans” och ska symbolisera och aktivera MFF:s starka sociala engagemang. Fantastiskt bra av alla inblandade tycker vi på Tango! Läs mer om saken här! Läs mer »

19 Okt

Rekoism – du måste nu vara sjysst som företag

I tidningen Resumés nya djupgående nyhetsbrev Analys & Marknad sätts fingret på den allt starkare trend som råder att företag måste ta allt större ansvar för sin omgivning och samhället man verkar i. Det räcker inte längre att bara tänka på miljön, utan man måste ha ett annat tänk i alla led man verkar i. ... Läs mer »

14 Okt