GöteborgsVarvet byter mediepartner efter 35 år

Efter 35 års samarbete med GT byter GöteborgsVarvet nu mediepartner. Det blir ortens största mediehus som tar över istället via Göteborgs-Posten. – Det känns självklart som en fjäder i hatten. Det har varit GT:s kronjuvel tidigare och det känns jättebra att ta över, säger Lillemor Wallenius, Affärschef Digitalt & Nisch Stampen Local Media. Vi är ... Läs mer »

11 Nov

Brand Alliance – skolboksexempel

Om ni undrar vad vi menar med Brand Alliances, läs då detta! Hatten av, hoppas detta tävlar i Gyllene Hjulet. Läs mer »

3 Nov

Längdåkaren Stina Nilsson i samarbete med Intersport

I våras klev dalkullan Stina Nilsson upp på prispallen tre gånger under VM i Falun. Hon har snabbt blivit en Stina med hela svenska folket och hyllas av experterna. Som sponsorer till Svenska Längdlandslaget har Intersport markerat att längdskidåkning är ett av de viktigaste produktområdena. Så när företaget letade ett nytt ansikte för marknadsföring var ... Läs mer »

22 Okt

Malmö FF, duktiga även av planen

Malmö FF:s numera världskända sponsor Rörläggaren upplåter sin reklamplats på bröstet på MFF:s matchställ för de återstående matcherna i Allsvenskan. Budskapet på bröstet blir istället ”Tillsammans” och ska symbolisera och aktivera MFF:s starka sociala engagemang. Fantastiskt bra av alla inblandade tycker vi på Tango! Läs mer om saken här! Läs mer »

19 Okt

Rekoism – du måste nu vara sjysst som företag

I tidningen Resumés nya djupgående nyhetsbrev Analys & Marknad sätts fingret på den allt starkare trend som råder att företag måste ta allt större ansvar för sin omgivning och samhället man verkar i. Det räcker inte längre att bara tänka på miljön, utan man måste ha ett annat tänk i alla led man verkar i. ... Läs mer »

14 Okt

Vem har rätt?

Elfsborgs sportsliga och ekonomiska framgångar tillskrivs i mångt och mycket en man. I denna artikel pratar han om varför Elfsborg varit framgångsrika och andra klubbar/föreningar kanske inte lika framgångsrika. Delar ni hans uppfattning? Läs artikeln här.     Läs mer »

12 Okt

Visma ny sponsor till långloppsserien i längd

Det är kul att se att längdskidåkningen behåller sin attraktionskraft. Igår meddelades att Visma kliver in som namnsponsor till långloppsserien i längd. Det ska bli spännande att följa. Läs mer om saken här!   Läs mer »

7 Okt

Varför så tyst om straffen för Tyresö FFs styrelse?

Tyresö Fotboll AB sattes i konkurs sommaren 2014 och fyra ansvariga dömdes att betala vardera drygt 500.000 kr till staten för obetalda skatter, sociala avgifter och utbetalad lönegaranti (spelarlöner). Det märkliga är tystnaden i mediavärlden, speciellt som ett par av styrelsens ledamöter varit verkliga toppar i idrottssverige. Det som dömts av Förvaltningsdomstolen är – utöver ordföranden Hans Lindberg – Ulf Lönnqvist, ... Läs mer »

6 Okt

Att påverka eller inte påverka, det är frågan?

Det har diskuterats förr och kommer diskuteras framledes – ska sponsorer lägga sig i hur rättigheterna som de sponsrar agerar? Vi har sett Prioritet Finans aktivt vilja påverka, nu ser vi hur globala jättar som Visa, Coca-Cola och McDonalds går in med kraft. Fråga ni oss på Tango så är vårt svar att självklart ska ... Läs mer »

5 Okt

Kinnarps ny sponsor till längdlandslaget

Det svenska längdlandslaget på skidor har fått en ny sponsor. Kinnarps Interior, Sveriges största kedja av inredningshus för kontor, skola och vård & omsorg, går in som en av åtta teamsponsorer. – Kinnarps Interior och Svenska Skidförbundets längdverksamhet delar i stort sett samma värdegrund. Längdlandslagets framgångar ökar intresset för breddaktiviteter, vilket medför att såväl unga som ... Läs mer »

30 Sep