2XU ror nytt samarbete i land

Enjoy Sport Sverige är ett av sportbranschens snabbast växande företag inom tekniska sportplagg. Mest känt är varumärket 2XU för sina kompressionskläder, våtdräkter, samt triathlon-, löpnings- och cykelkläder. Nu går 2XU in som ny huvudsponsor för Svenska Roddförbundet. – 2XU har under ett antal år samarbetat med Sveriges främsta roddare och är nu väldigt glada för möjligheten att ... Läs mer »

11 Dec

Trivselhus bygger nytt med Friends

Trivselhus ingår ett treårigt avtal med Stiftelsen Friends där delade värderingar och vikten av en trygg uppväxt ligger till grund för samarbetet. Med basen i det småländska höglandet förverkligar Trivselhus familjers drömmar om ett hem, medan Friends jobbar för barns och ungas rätt till att växa upp i trygghet och jämlikhet. – Vi vill bidra ... Läs mer »

11 Dec

Peak blir ny partner till Nordea Masters

Golftävlingen Nordea Masters har gjort klart med Peak Performance som ny klädsponsor. Tidigare samarbetade Nordea Masters med Stadium, men nu har de skrivit ett treårsavtal med klädmärket Peak Performance. De kommer att designa den officiella tävlingskollektionen som också kommer att finnas till försäljning på Bro Hof. – Att vara officiell klädsponsor för Nordea Masters är ... Läs mer »

27 Nov

Vattenfall skär ned på sina avtalskostnader

Statliga Vattenfall tvingas spara pengar och det påverkar även idrotten. Man beröknar att skära bort nära 30 procent i sin sponsorbudget. Avtalet med Sveriges olympiska kommitté (SOK) är ett samarbete som nu kan vara i farozonen. Kraftkoncernen Vattenfall har under lång tid varit framträdande som sponsor inom Idrottssverige. Samtidigt kämpar företaget med vikande marknad och ... Läs mer »

26 Nov

H&M och Louvren i samarbete

Klädkedjan H&M har fått tillgång till arkiven i Musée des Arts Décoratifs på Louvren i Paris. Konsten och designen används som inspiration till vårens hållbara kollektion. H&M är exklusiv sponsor för utställningen ”Fashion forward – Three centuries of fashion” på Musée des Arts Décoratifs på Louvren, vilken öppnar 7 april 2016. Samtidigt lanserar H&M vårens ... Läs mer »

26 Nov

H&M signar Sarah Sjöström inför Rio 2016

Sarah Sjöström har skrivit ett avtal med H&M och blir klädföretagets sportambassadör under OS. Det nya samarbetet med H&M innebär bland annat att Sarah Sjöström ska vara med och utveckla kommande sportkollektioner. H&M tar också fram kläderna som de svenska idrottarna ska bära under OS och Paralympics nästa sommar, men om Sjöström ska vara involverad ... Läs mer »

26 Nov

Sweden Intl. Horse Show får in par i sponsring

Nu storsatsar Agria Djurförsäkring på att öka ridsportens tillgänglighet tillsammans med Länsförsäkringar genom att sluta ett nytt partnerskap med Sweden International Horse Show. Det nya avtalet löper under fem år och omfattar två huvudsponsorpaket. Agria har varit en partner sedan starten för 23 år sedan och ser nu fram emot ett fortsatt och intensivt arbete ... Läs mer »

19 Nov

Ett fåtal platser kvar på utbildningen

Tango arrangerar löpande olika utbildningar för både företag och organisationer. Den 24 november är det dags för vår Master Class som berör Brand Alliances. Är du nyfiken på vad framtidens sponsring, endorsement, CSR, licensiering m m kommer att innebära för dig har vi fortfarande ett fåtal platser kvar på kursen. Läs mer här! Läs mer »

11 Nov

GöteborgsVarvet byter mediepartner efter 35 år

Efter 35 års samarbete med GT byter GöteborgsVarvet nu mediepartner. Det blir ortens största mediehus som tar över istället via Göteborgs-Posten. – Det känns självklart som en fjäder i hatten. Det har varit GT:s kronjuvel tidigare och det känns jättebra att ta över, säger Lillemor Wallenius, Affärschef Digitalt & Nisch Stampen Local Media. Vi är ... Läs mer »

11 Nov

Brand Alliance – skolboksexempel

Om ni undrar vad vi menar med Brand Alliances, läs då detta! Hatten av, hoppas detta tävlar i Gyllene Hjulet. Läs mer »

3 Nov